Merko Gıda’dan 100 milyon TL’lik yatırım hamlesi
Geçen yıl bünyesine kattığı Frigo Pak Besin ile ihracat atağına devam eden Merko Beşin, global zincir market ve restoran raflarına odaklandı.
“Private label” kategorisinde yer almak için 100 milyon TL yatırım yapmaya hazırlanan firma, 2023 sonunda kendi markasıyla da raflardaki yerini alacak.
Türkiye’nin en büyük endüstriyel domates üreticilerinden biri olan Merko Beşin, son yıllarda yaptığı atılımlarla entegre bir gıda şirketine dönüşmeye devam ediyor. Geçen yıl segmentin değerli oyuncularından Frigo Pak Gıda’nın yüzde 25’ini satın alan şirket, narenciye alanında konserve ve dondurulmuş meyve-sebze, gazlı içecekler, meyve suyu ve konserve sebze pazarına girdi. 8,5 milyon dolarlık bu satın alma ile ihracatta farklı pazarlara girmeyi hedefleyen Merko Besin, bu konudaki hazırlıklarına hız verdi.
KAP’a yapılan açıklamada şirket, Merko Gıda’nın Frigo Pak Besin ile artan yurt dışı kaynaklı iş hacmi nedeniyle üretim tesislerinde mevcut küp domates limitlerine ek olarak kapak ve paketleme yatırımlarına başladığını belirtti. Daha önce sadece büyük boy kuşbaşı domates, salça ve konserve domates üretimi yapan firma, bu yatırımla birlikte perakendeye uygun ambalajlarla farklı coğrafyalardaki zincir marketler ve restoran yatırımlarının yapıldığı noktalarda yerini alacak.
Bu amaçla 100 milyon TL’nin üzerinde yatırım yaptıklarını vurgulayan Merko Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Alistair Baran Blake, “Frigo Pak Gıda ile gerçekleştirdiğimiz birleşme, ihracatta da farklı pazarlara girmemizi sağladı. Buradaki en büyük talep zincir restoran ve marketlerin ‘private label’ kategorisinden geliyor. Bu alana girmek için küçük bir kutulama ve kapanış yatırımı yapıyoruz.”
Özkaynak kullanımı ve kiralama yoluyla gerçekleştirilen yatırım kapsamında 6 bin metrekarelik depolama alanı ve yeni üretim hatları oluşturulacağını vurgulayan Blake, “Sürdürdüğümüz ileri teknoloji yatırımlarımızın karşılığını da alıyoruz. uzun zamandır. Tüm bu yatırımlar, Türkiye’nin domatesini farklı pazarlara ihraç etme yolundaki büyük atılımımızın en değerli adımlarıdır. Bundan sonra otel ve restoranların yanı sıra dünyanın büyük zincir marketlerinde de bu kadar küçük paketlerle yer alacağız. Bu ilk yatırım, zincirlerin ‘private label’ kategorisi içindir. Bundan sonraki adımımız kendi markamızı yaratmak ve bu markayı dünyanın farklı coğrafyalarına ihraç etmek olacaktır. Hem perakende hem de konut tüketimine uygun olan bu eserlerin üretimine 2023 yılında başlayacağız.” ekledi.
Domateslerde büyüdü; entegre bir gıda devine dönüştü
Frigo Pak Besin ile önemli bir büyüme atağına girdiklerini anlatan Blake, “Bu yıl Temmuz-Eylül döneminde konsolide satışlarımızı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 517 artırdık. Böylece şirket tarihimizin en yüksek 3 aylık satış performansına ulaştık. Aynı dönemde dönem net kârımız da yüzde 932 arttı” diyen Blake, “Sadece ciro ve kâr büyümemizle değil, satın almalarımızla da sektörümüzde artık farklı bir noktadayız. yatırım ve ihracat atılımları” diyerek sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün markamızı dünyanın her yerine taşıyoruz. Önümüzdeki dönemde farklı ürün gamı ve segmentleri ile Frigo Pak ile bunun her zamankinden daha hızlı büyüyeceğine inanıyoruz. Frigo Pak Gıda’nın ihracat yaptığı ülkelerin başında İngiltere ve Almanya gelmektedir.Aynı zamanda ABD ve Japonya gibi uzak ülkelere de ihracat yapmaya devam etmektedir.Yalnızca geçen yıl 15’ten fazla ülkeye ihracat gerçekleştiren Frigo Pak Gıda, bu birleşmeyle birlikte; özellikle AB ülkelerine ihracatta değerli bir atılım gerçekleştireceğiz.Yeni iş ve teknolojilere yatırımlarımız hızla devam edecek” dedi.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı